Největší krasavice Milánské EICMA
Kategorie: Úvod | Publikováno: 06.12.2012 12:29 | Autor: Tomáš Dostál
Největší hvězdou Milánské EICMy byla, jak se čekalo, Moto Guzzi California 1400
Moto Guzzi California 1400
Nová California 1400 korunuje úsilí značky Moto Guzzi po obnově své někdejší slávy. Její motor, klasický guzzí V–Twin, skrývá nakonec v každé hlavě 4 ventily (namísto dříve uváděných tří) a má zvětšený objem na 1380ccm. Při zachovaném zdvihu 81,2 mm současného 1200ccm motoru je vrtání zvětšeno na neuvěřitelných 104 mm. Kompresní poměr 10,5:1 je u motoru chlazeného vzduchem a olejem opravdu hodně dobrá hodnota. Se sáním inspirovaným zřejmě inovovanou 750-kou „malého bloku“, které má jediné tělo klapky o průměru 52 mm a Y-tvar sacího potrubí, umožňuje vyvinout solidních 96 koní (71 kW) při pouhých 6500 ot/min. a úžasný točivý moment 120 Nm už při 2750 ot/min. A to vše s homologací Euro-3!!
Pro srovnání Ducati Monster 1100 má tentýž výkon a jen o 20 Nm menší kroutící moment, ale až při 7500 ot/min, když jsme u vyspělosti vzduchem chlazených motorů.
V Mandelu del Lario se chlubí, že se jim podařilo vyvinout skutečně elastický motor poskytující plynulý a silný zátah v nižších otáčkách a k tomu spoustu dynamiky a výkonu ve vyšším pásmu. Podobnou charakteristikou se pyšnily už předchozí osmiventilové motory, takže budeme zvědaví, co šikovní konstruktéři s novým motorem provedli.
Nová čtrnáctistovka má navíc mít, alespoň podle tvrzení konstruktérů, až o 20% nižší spotřebu oproti loňské osmiventilové dvanáctistovce!
Systém Ride by Wire bude mít k výběru tři palivové mapy: Turismo, Veloce a Pioggia – tedy cestovní, sportovní a „mokrý“ režim, a k tomu i nastavení kontroly trakce ve třech stupních s názvem MGCT.
K tomu všemu přibyla i zcela nová 6-tistupňová převodovka a kyvná vidlice. Dvojitý kolébkový rám, by měl díky systému silentbloků minimalizovat přenos vibrací ( viz nákresy technického řešení níže).
K jízdnímu komfortu přispěje také masivní přední vidlice s průměrem 46 mm, dvojice zadních tlumičů s nastavitelným předpětím i nízko položené sedlo 740 mm, respektive 720 mm u verze Custom.
Dobrou ovladatelnost zajistí nízké těžiště, dlouhá stopa a delší rozvor 1685 mm. Přední 18-tipalcové kolo s pneumatikou 130/70-18 a zadní 16-tipalcový balón o rozměrech 200/60-16. Přední brzdové kotouče jsou svěřeny obvyklému průměru 320 mm Brembo s radiálními třmeny a zadní dvoupístková brzda Brembo s průměrem 282mm – jejich optimální spolupráci zajistí duální systém ABS od firmy Bosch-Brembo.
Originálně tvarovaná nádrž o objemu 21 litrů, s boky jakoby nadzdvihnutými oběma válci motoru, je nezaměnitelným poznávacím znakem tohoto krásného motocyklu.
Moto Guzzi California 1400 se bude vyrábět ve dvou verzích: turisticky plně vybavený Touring a štíhlejší a svalnatější Custom.
Oba modely mají kromě rámu, motoru a brzd stejné i diodového osvětlení – především provedení zadního světla s blinkry je designovou lahůdkou, která už je dnes pomalu nutností.
Provedení Touring je k dispozici ve dvou edicích: bohaté vybavení a super-bohaté Eldorádo. U obou s velkým plexi štítem, dvěma kufry ve tvaru kožených brašen o objemu 36 litrů olemovanými chromovými padáky a krásným velkým dvousedlem v černobílé barvě (stejně jako tomu bylo na původní Californii z roku 1970). Nesmíme zapomenou také na přední přídavná dálková světla a vyhřívané rukojeti.
Provedení Custom je jednoduchý svalnatý motocykl, který spadá do kategorie power-cruiserů a nabídne zejména široká řidítka, snížené sportovní sedlo a podvozek, lité ráfky a zrcátka v černém provedení.
Už teď je v nabídce doplňků spoustu krásných chromovaných krytů a držáků a tudíž se nabízí nekonečné množství možností k úpravám.
A to podstatné: co všechna ta nádhera bude stát? V italských médiích se píše o cca 19 300 eurech.
Stáhněte si i exkluzivní knihu o nové Californii v elektronické verzi zde.
Fotogalerie k článku
Komentáře
Doposud nebyl napsán žádný komentář.